NMK v Srbiji
Ponedeljek, 27. avgust 2007Najbrž veste, da se je nadaljevanka Naša mala klinika, po uspešnih sezonah v Sloveniji, prodala na Hrvaško in sedaj še v Srbijo. Kot avtor komada, ki ga uporabljajo za vhodni in izhodni song, je bilo treba spremeniti tekst za vsako tržišče posebej.
Pred poletjem smo komad posneli v srbskem jeziku, ki ga poje kar Branko Djurić Đuro. Vse OK, vse posneto in še enkrat zmiksano. Nakar me pred tednom dni kliče Matjaž, glavni producent Klinike in pravi: “Gušti, naročnike v Srbiji močno moti harmonika v songu, a jo je mogoče nadomestiti s kakšnim drugim inštrumentom?” Hm, seveda se da, zakaj pa ne, ampak zakaj jih pa moti harmonika?
Kliniko je kupila Televizija B92. Včasih so bili alternativni medij, zdaj so se pa spustili tudi v mainstream, ampak nočejo imeti nič, ampak totalno nič s Pink sceno in njihovo tako imenovano šabansko harmoniko, pravi Matjaž. Ta je pa lepa! Ampak kar si naročnik zaželi, to naročnik dobi.
Tukaj sta posnetka obeh verzij: srbsko poje Đuro, slovensko pa Buda (Elvis Jackson). Harmoniko v slovenski in klavir v srbski verziji pa je odigral Drago Ivanuša.
Slovenska verzija:
Za poslušanje potrebuješ Flash Player.
Srbska verzija:
Za poslušanje potrebuješ Flash Player.
Objavljeno v Ponedeljek, 27. Avgust, 2007 ob 12:53 v kategoriji glasba.
Objavo lahko komentiraš, ali pa s svojega bloga pustiš trackback.






27. Avgust 2007 ob 13:00
Sem zadnjič gledal hrvaško verzijo NMK in je poosebljena žalost. Pomoje je pogreb bolj zabaven od tega.
27. Avgust 2007 ob 13:36
Srbska se lepše sliši.
27. Avgust 2007 ob 13:57
srbska je res lepša, a nanizanka kot taka je pa original slovenska še vedno d best.
27. Avgust 2007 ob 14:09
NMK je turbo serija s harmoniko ali brez v uvodnem komadu, v Sloveniji, Srbiji ali na Hrvaškem.
27. Avgust 2007 ob 14:52
Ne razumem, zakaj ne prodajo enostavno slovenske različice,ker navsezadnje je to slovenska nadaljevanka. Pa naj imajo podnapise.
Navsezadnje mi ne snemamo slovenskih različic hrvaških ali pa srbskih nadaljevank.
Mar res tako malo cenimo naš slovenski jezik?
27. Avgust 2007 ob 15:17
Ma tega Đurota bi bilo treba že enkrat umakniti s slovenske scene. Pred leti je, priznam, vnesel nekaj svežega vetra v naše prostore, ampak zdaj so pa vse fore že leta in leta iste. Humor se z leti spreminja, evolvira, Đuro pa še kar prodaja Mujota&Hasota v drugi preobleki. Me prav zanima, kolk folka to gleda in se dejansko zabava ob tem? Upam, da ne veliko. Te fore so zabavne otrokom, pa še to manjšim…nekdo reče “fuk”, pa vse babice v smeh…!
27. Avgust 2007 ob 15:26
Men je slovenska pesem boljša. Tak raztresena
Nisem vedla, da jo Buda poje.. No, niti se nisem nikoli tolk mar vzela, ampak ko sem jo zjle poslušala, mi je čist logično, da jo on poje.
27. Avgust 2007 ob 16:22
Gusti ne tok hitr vozt po Rašici. A nisi vidu znaka 40?

Tud za v klanc je taka omejitev!
Ampak taka kondicija je pa sigurno še od BA ostala
27. Avgust 2007 ob 17:19
Mah Đuro je multipraktik.. Njega se lahko prodaja v vseh jezikih. :rofl
27. Avgust 2007 ob 18:20
@dare, kliniko gleda mularija do 10, 12 let (preverjeno doma!)
27. Avgust 2007 ob 18:24
Neverjetno, kako močno gre lahko človeku neka (čisto normalna) muzka na živce, če mu gre na živce kontekst, v katerem se pojavlja. Gušti, tvoj komad je znak, da začnem grabit za daljinca!
PS: Strinjam se z Daretom, Kaktusu pa samo ta namig: ne gre za podcenjevanje slovenščine, temveč za to, kaj se Đurotu bolj splača.
27. Avgust 2007 ob 19:16
Meni se je zdelo, da v srbski verziji čutim brazilske vplive.
27. Avgust 2007 ob 19:34
Se strinjam z Daretom. Bili so Nadrealisti, potem Teater Paradižnik, od tu naprej pa se je Đurotov smisel za humor izgubil (s prevodom? - dvomim…)
27. Avgust 2007 ob 19:57
indeed
27. Avgust 2007 ob 20:51
Ja jst sm z svojim delom pri celotni zadevi povsem zadovoljen in ponosen na komad, gledal pa nisem ene verzije do konca. Ampak, po moje ta nadaljevanka niti ni namenjena, da bo všečna nam.
Marko Jenštrle ja komad je delan na princip brazilskega forroa, harmonika, triangel, štiristrunski kvatro( brenkalo) in nešteto tolkal, tako slovenska in tak isto srbska.
27. Avgust 2007 ob 20:58
od vsega pri teh malih klinikah so najboljša stvar tvoji komadi.. ostalo je bedno. na začetku sem pogledala kak del, ker sem mislila, da bo đuro naredu neki smešnega in zanimivega.. a sem videla že takoj da je vse že 100x slišano, premleto in včasih so stvari prav neokusne… mogoče zabava otroke, in to ne vseh..od sosede mulc star 11let pravi da so kr neki in da se samo derejo in da je vedno eno in isto in da je že bedno, da majo že 100 nadaljevanj enega in istega bedastega blonika.. mulo ima dober pojnt
kot je napisal crnkovič, ko čujem začetek jingla, kr obrnem..pa čeprav je komad dober..ampak je najava za neki bednega..
pogledala sem si tudi hrvaško različico na noviTV, ki ima dobro zasedbo, in je isti dolgčas kot pri nas..
še najbolj bedno pa mi je da jih istočasno vrtijo na popu in novi.. šaltaš prideš do nmk, hitro preskočiš pol pa čez tri tipke spet nmk.. uglaunem, za moje pojme nimajo nobene veze s humrjem..
đurotu bi blo bolje da dela spet kej v stilu kajmaka in marmelade, kot te čip nadaljevanke za stare mamce…
27. Avgust 2007 ob 22:35
Komad je legendaren, ma besedilo bi lahko bilo bolj plehko…
27. Avgust 2007 ob 23:37
Oh, vedno se mi je zdel ta komad super, pa nisem vedel, da je tvoj. Čestitke za super delo. Same NMK se pa ne bom dotikal, saj sem gledal samo par delov, me pa rahlo moti, da je že celo poletje na sporedu skoraj vsakič, ko zvečer prižgem tv.
pa dej Budata mal frcni. Skrajni cajt je, da kej novega vržejo med nas. Elvisi so klasika.
28. Avgust 2007 ob 00:57
Res je, Đurota še Bosanci v Sloveniji ne marajo, ker prodaja stare bosanske vice. Trik je pa v tem, da gre itak za TV, poanta katerega je, da gledalci takoj ob začetku konzumiranja vsebine izklopijo možgane. Verjetno bi lahko en in isti vec ponavljal vsak dan, pa bi se butlji še vedno smejali.
Sicer pa, Gušti, me veseli, da lahko svoje glasbene sposobnosti takole prodajaš za nadaljevanke, reklame in podobno. Brez tega je verjetno popolnoma nemogoče živeti kot glasbenik.
28. Avgust 2007 ob 03:23
Morm rečt, da se mi zelo dobr sliš srbska verzija:)
28. Avgust 2007 ob 08:33
Srbska se sliši kot da je nek MIDI file zadaj. Tist “klavir” v štartu mal preveč odmeva in daje zelo beden filing.
28. Avgust 2007 ob 09:27
- meni je srbski komad lepši.
- nanizanka NMK pa vendarle ni tako slaba, kot opisujete (spomnite se vendar na kakšne izdelke iz RTV-hiše)
- sploh pa če bi bila zadeva zares tako slaba, ali res mislite, da bi jo ljudje gledali toliko let in potem bi jo kupili še hrvati in srbi?
- meni so slovenski deli mnogo boljši od hrvaških (srbskih pa itak še ne poznam)
- B92 bo sedaj tudi takšne reči delala? noro!?!
- ps. ej, pa da ne bo kdo mene narobe razumel … nisem nek ljubitelj NMK-ja. samo pravim, da je v našem (ali jugo) okolju vendarle nek presežek.
28. Avgust 2007 ob 09:37
Ne, NMK ni presežek (niti v Jugi), in ja, je tako slaba. Razlika med Đurotom in scenaristi TVS je v tem, da on zna brez idej ali iz starih jajc narediti serijo, oni pa ne. Gledanost pa tudi ni merilo kvalitete.
28. Avgust 2007 ob 10:55
NMK je skrpucalo in vse kar se v njej pojavi, tudi če bi igral kitaro v Đinglu Stefanovski, bi preklopil kanal …
28. Avgust 2007 ob 11:36
No ja…NMK res ni ne vem kaj…sam je pa tud res, da za scenarijem ne stojita več le Marko Pokorn in Đuro…režiral pa je tudi Vinči! Ne vem no, jaz vseeno ne bi pljuval po Đurotu. Povejte mi za eno slovensko nadaljevanko, ki je bila vsaj pribljižni tako uspešna kot NMK? Meni je bil vsaj malo smešen le TV Dober dan…drugi pa Đurotu ne sledijo. Spomnite se na Teater Paradižnik! Tako smešne stvari v Sloveniji verjetno ne bomo več doživeli.
Aja, nism vedu, da Đuro tolk dobr poje!
28. Avgust 2007 ob 12:45
Đuro je vsestranski…zato je tudi na prodaj….in tako smo končno “slovenke” dobile pravega jeb…..nategne vse po spisku, za dober denar proda tudi molje iz slovenskih spalnic…….pravi bosanec ni kaj…ravno pravšnji za ponižnega slovenca…koga briga harmonika, trend so orglice….
28. Avgust 2007 ob 13:12
Bedna nadaljevanka tale NMK
28. Avgust 2007 ob 14:20
NMK je tema ja, sam dzuro ma pa kr dobr pevski talent
28. Avgust 2007 ob 17:44
Jaz se ne bi hvalil, da mi je bil TV dober dan smešen
28. Avgust 2007 ob 18:17
Moram priznat, da si spisal izvrsten komad, ceprav serije ne gledam! Pa se Djurota si spravil za mikrofon nakon Bombaj stampe..
btw - harmonika bolj sede kot klavir
28. Avgust 2007 ob 18:26
aja, pred leti sem je pretocil iz emule (se mi je pa zdelo, da si ti avtor).
28. Avgust 2007 ob 21:31
Kako bi Kustirica posnel kak film,če bi drugi trgi po svetu zahtevali,da določene igralce zamenja,ki so nam gledalcem antipatični ali drugače “nefotogenični”za ekran………….?Nikakor, vedno se najde kaj kar gledalca moti,tako je tudi pri glasbi marne! Gušti odj…i jih,človek mora imeti karakter,kar vem iz iskušenj,da z jugom je težko!
28. Avgust 2007 ob 22:08
Zakaj kritizirate Đurota? Dejstvo je, da je NMK zelo gledana, torej to veliko pove o povprečnem slovenskem gledalcu. Če v Sloveniji Vžge jajc a la NMK-to pomeni, da bi z bolj kvalitetnim izdelkom v bistvu metal bisere svinjam, pa še velika verjetnost, je, da bi vse popljuvali, ker ne bi razumeli. Torej Đuro se nam je samo prilagodil.kot dober biznismen.
28. Avgust 2007 ob 23:23
Serija, ki ni za otroke, ampak ji predvsem otroci dvigujejo gledanost. Ekipici je prav. Serija, ki ni za odrasle, ampak ji tudi odrasli s humorjem na nivoju prdcev in padcev pač dvigujejo gledanost. Ekipici je še bolj prav. Kot je prav “turbo” srenji na sploh, četudi se zaveda poneumljanja ljudstva, ampak saj to je vendar namen. “Easy money” še v bodoče, s še novimi generacijami. NMK proizvodi po 090 liniji, NMK logo na Smartu, ki ga vozi Varga po mestu kot kakšna misica, reklame za mobitel, četudi si edini predstavnik civilizacije, ki mobitela ne kupiš, ker imaš povedat vsaj sto razlogov, zakaj je razpasena telefonija bojda škodljiva. No, ampak ko gre za keš, vse filozofije utonejo v pozabo. Samo afnanje, nategovanje in ja, money, money, money in samo money. Verjetno je krivo tudi dejstvo, da ne uspemo spravit na male ekrane niti ene kolikor toliko vredne humoristične serije vsaj drugorazrednega ameriškega ranga.
In včeraj na POPu izjava Michaela Moora, da je slišal, kako Slovenci slovimo po dobrem humorju!!! Je bil to cinizem? Ali so ga Djuro and co nategnili za prizorček v Sicko.
Mimogrede … Kajmak in marmelada je prav tako cenen film. In Djuro, kot dober biznismen na Slovenskem, je filmarjem pokazal, kako se zadevi streže. Če posnameš film, ki ne seže dlje od najbolj stereotipne cenenosti, začneš takoj lapat po vseh medijih, da si posnel film o stereotipih … in vsi kimajo, kakšna faca si. Torej … naslednji režiser, ki bo posnel debilen film, naj takoj začne razglašat, da je posnel film o debilnosti … in vsi bodo zaploskali. Ali pač ne … če se revež ne bo pisal Djurić.
Uf …
Ja, uvoden komad je še najboljša zadeva pri vsem skupaj, ampak žal spomni na NMK.
29. Avgust 2007 ob 01:21
@simonarebolj: Kaj je Kajmak in marmelada? Cenen film? No ja…velik dnara pač že niso vložil vanga…je pa EDINI “slovenski film” zadnjih nekaj let, ki se ga da pogledat od začetka do konca in se ob njem lahko še nasmeješ. Ostali novodobni slovenski filmi so pa navaden jajc…pa se vid, da denar je…sam znamo ne posnet nekej spodobnega! Dobr, da mamo Đurota no!
29. Avgust 2007 ob 06:34
Pa dobr. Karkoli se naredi na slovenskih tleh ni nobenem všeč. Sam kurčevo pluvanje. No če bi imel Đuro svoj blog in bi pisal o NMK potem bi tam bili samo hvalospevi v komentarjih. Pač, obilica ritoliznikov.
Zelo zanimivo mi je bilo poslušati razprave o sinhronizaciji filmov na nacionalki. Ko je bilo polno gobcev da naj dajo denar rajši režiserjem itd. Ja kaj jim bodo dajal če po vašem itak ne znajo nič naredit ?
Zgleda pa da smo jo vsi vsaj že 1x ali večkrat gledeli (NMK) ko vsi vse vemo kakšen drek je in oh in sploh, ane ?
29. Avgust 2007 ob 07:53
Hmm, odkar sem vceraj prebral tale blog, si refren tele pesmi nekako ponavljam v mozganih…. V resnici je pesem boljsa kot pa serija.
Sicer se pa meni zdi, da Đurotovo petje nekje proti koncu zveni dosti bolj turbo folk kot pa harmonika. Ampak ce tako zelijo. V glavnem, v tej pesmi je harmonika je dosti boljsa kot pa klavir. Buda pa tudi zapoje bolje od Đurota. Zakaj pa ni on zapel tudi srbske verzije?
NMK pa ravno kaksen presezen res ni, ampak tako zanic, kot nekateri pravijo, pa po mojem tudi ne. Sicer pa najbrz tudi ni ravno namenjena “intelelektualcem”, ki so na splosno precej pogost druzbeni pojav v zadnjih nekaj letih.
29. Avgust 2007 ob 12:05
@klemenix:
Glede na kontekst je jasno, da cenenost ni bila vezana na finančni vložek, a ne.
Da je to edini slovenski film, ki se ga da pogledat od začetka do konca, je tvoj oseben pogled. Trditev je pa itak smešna, še posebej ob zavidljivih dosežkih slovenskega filma v svetu zadnja leta, ki jim kakovosti niso sposobni priznat predvsem Slovenci, kar več pove o vsesplošnem mentalitetnem stanju našega naroda kot pa o samih filmih. Konec koncev bi lahko zapisal tudi, da je Saša Lendero redka glasbena izvajalka pri nas, ki jo je mogoče poslušat z veseljem. Pa kaj naj zdaj naredim? Se prepiram s tabo?
@Blaz S:
Če stisnem kakšen pljunek na račun Djura, še ne pomeni, da mislim, kako so vsi režiserji zanič in da nihče ne zna nič naredit. Daleč od tega. Djuro ni vsi!!!!!
Logično, da je vsak že pogledal vsaj kakšen del edine slovenske humoristične serije, da ve, za kaj gre, a ne?
29. Avgust 2007 ob 12:21
Nekateri hvalite tale štiklc kot da bi bil oh in sploh hkrati pa pljuvate po Đurotu. Očitno imate dvojna merila.
Čreda ovac. Be-ee-ee.
29. Avgust 2007 ob 12:57
@simonarebolj:
Svet se ne vrti samo okoli tebe. Moj komentar ni bil namenjen direktno tebi. In nikjer nisem napisal da je kdo pljuval po Đurotu. Napisal sem da po gre pljuvanje po vsem kar se naredi na naših tleh.
Če je edina slovenska humoristična nadaljevanka potem nima merila in se je ne da ocenit, a ne? No, ker ni edina se jo da!
Prosim ne zdaj naših nadaljevank primerjat (v celoti) z nadaljevankami v USA ipd.
29. Avgust 2007 ob 14:12
@BlazS:
Vem, da ni bil komentar namenjen direktno meni, ampak si posploševanje uporabil kot kritiko za vse komentarje tukaj, ki izražajo negativen odnos do NMK, česar ne odobravam, repliciram lahko pa samo v svojem imenu.
Pojma nimam, zakaj se ne bi dalo nadaljevank primerjat s tistimi v USA ipd. Saj ravno pri tovrstnih izdelkih finančno skromna plat ni noben verodostojen izgovor. Razlika med NMK in ostalimi nadaljevankami, ki so se pri nas odvijale pod žanrom humoristične, je ravno v tem, da so se ostale hotele približevat ameriškemu modelu drobnih duhovitosti iz realnega vsakdana in so propadle na celi črti, NMK pa označujem za turbo žanr, kjer je več kot očitno, kaj naj bi bilo smešno v zarjavelem potencirano spakovalnem slogu prdcev in padcev, opazno je nekaj malega koketiranja s cinizmom tipa jugo štosev, ampak vse skupaj ne dosega nivoja žblj, v kolikor govorimo o humoristični seriji, ki je namenjena odraslim, a se ji lahko smejijo samo otroci. Edina humoristična serija je po mojem mnenju zato, ker se sploh ve, kaj neki naj bi bilo smešno … kot se ve pri vsakem klovnu, četudi te ne prepriča s curkom vode med oči iz rožicastega gumba.
29. Avgust 2007 ob 14:49
@simonarebolj:
No, več ali manj se vse popljuva kar se naredi pri nas. Redko kdaj kje preberem kakšno pozitivno mišljenje če ga pa že je pa v takem mediju kjer kuhajo marsikaj. Nima veze. Glede primerjanja sem napisal da se ne da primerjati v celoti z USA. Zakaj? Denar vsekakor ni veredostojen izgovor ampak je pa skorajda vedno povezan. Po mojem laičnem mnenju ni igralcev, ni sodobne opreme itd.. Vsaj takšno imam jaz mišlenje ko malce opazujem kaj se dogaja na sceni. Vsekakor pa nisem strokovnjak na tem področju in verjamem da sem mogoče močno v zmoti z mojim mišljenjem.
Glede humorja pa je tako. Dosti je stand up comedy mojstrov ampak ni publike ki bi jih zastopila in se morajo ubistvu oni prilagajat publiki. Kar je ok. In zato je tudi še vedno humor pri nas na isti ravni kot pred ~5imi leti.
Just my opinion
29. Avgust 2007 ob 15:41
@BlazS:
Ja, se strinjam, pljuvanje je pri nas problem. Ampak osebno vidim zadevo tako, da se najbolj oglašajo tisti razočarani, ki si kaj dosti več od pljunka niti ne zaslužijo (četudi zaslužijo več kot preveč … ha! …), medtem ko se morajo serijsko popljuvani avtorji, ki sicer ustvarjajo take ali drugačne presežke, branit sami oziroma je bolje, da utihnejo in se grejo dokazovat v tujino, ker nič ne pomaga, še najmanj jim pomaga pri uspehu slovenska milo rečeno nezahtevna publika.
Sodobna oprema za take serije se mi ne zdi tako odločilna. Igralci, režija, montaža in dobri scenariji pa brez dvoma. In če pri nas to sito ne štima, zelo dvomim, da bi postali na tem področju kar naenkrat maestroti, ker bi dobili boljši honorar, čeprav bi jim privoščila, da ne bo nesporazuma … he, he … Pri nas je problem tudi v tem, ali dejansko najboljši dobijo priložnost ali se vse skupaj suka okrog meje “ti meni to, jaz tebi ono” ob kozarčku rujnega.
Dvomim na primer, da sta Grabnar in Vlašič familiji najbolj nadarjena popskladateljska upa na Slovenskem, pa moram kar naprej po radiu in festivalih poslušat njihove tretjerazredne napeve, da sramot raznih Simonov Beepop proizvoda, nekih Štefanov razpadlih Game over in Domen Kumer umotvorov sploh ne omenjam. Zakaj jih nihče ne zabremza in odpre vrata komu sposobnemu?
Just my opinion too
Lp
30. Avgust 2007 ob 06:46
Kliniko je kupila Televizija B92. Včasih so bili alternativni medij, zdaj so se pa spustili tudi v mainstream, ampak nočejo imeti nič, ampak totalno nič s Pink sceno in njihovo tako imenovano šabansko harmoniko, pravi Matjaž. Ta je pa lepa! Ampak kar si naročnik zaželi, to naročnik dobi.
Ali je je đurovo pink zavijanje v komadu provokacija? Meni se srbska verzija slisi veliko bolj pink kot pa nedolzna harmonika v slovenski verziji. Ce pa gre za provokacijo pa svaka cast za podjebavanje
30. Avgust 2007 ob 11:52
Djuro kot djuro nikol ne veš a se zajebava, provocira al misli resno. Mislim da v tem momentu zavijanja je šlo predvsem za trenutno inspiracijo pred samim mikrofonom in gre izključno za youke
31. Avgust 2007 ob 01:12
Oba komada sta ok, še posebej, če ti uspe, da jih štartaš in poslušaš naenkrat, dober miks, ena taka YU-ga… Bravo Gušti in pohvala Ivanuši!
3. September 2007 ob 23:29
Ne bi si mislil, da Đuro takole poje.
sicer pa … studio dela svoje
6. September 2007 ob 20:19
kašpar - emule - bombaj stampa, pa bos slisal, da je bil v 80ih izvrsten rocker!
11. Oktober 2007 ob 23:01
ja,slovenska je taprava
4. November 2007 ob 19:58
ni res ki je hrvaska prava in naj boljsa
26. November 2007 ob 18:09
dj vsi utihnte pa preberte in rečte če je dobr
26. November 2007 ob 18:10
žabarji so vsi kreteni kronani
26. November 2007 ob 18:34
Poletni dan,ki je mogoče že minil, ki mogoče šele pride,poletni dan. poletni dan, ki ga morda nikdar ne bo, ki morda prišel ne bo od sonca zlat. poletni dan, ki v školjko je ujet, ki ujet je v srce, v valj zakopan. prisluhni školjki, vanjo ujet je, prisluhni školjki, v njej poletje ti šumi. na uho te vabi, prisluhni vanjo, kako igrati in vabi te za sanjami. poletni dan, ki v školjko je ujet, ki ujet je v srce, poletni dan. prisluhni školjki, vanjo ujet je, prisluhni školjki, v njej poletje ti šumi.
to je vse kar vem.
komentar pa je ja
pozdrav. MARIO
9. Februar 2008 ob 16:52
SLOVENIJA 10-KA
SRBIJA 9,5